Thursday, May 14, 2015

BAJU RAYA 2015 : Fesyen Baju Kurung Moden Terkini


hye korang...baju raya dah beli?cikanis hari-hari google nak cari idea untuk baju raya...tema mulanya nak mint green..cantik pulak tengok org kawen pakai tema kaler tuh.. eh korang, baju raya dah tempah belum?yang belum tempah, kompom korang dah menangis bucu katil kan?pasal tailor dah takmau amek tempahan...kebanyakkan tailor dah tutup order dari bulan 3 lagi..habislah korang takdak baju raya lawoooo..haha... sudah-sudah..lap air mata..takyah nangis..meh sini cikanis nak bawak hampa "jamu mata" tengok baju raya lawa-lawa ..baju apa????meh nak cita sikit...

Seperti tahun-tahun yang lalu, fesyen baju kurung moden sentiasa bertukar-tukar dan memenuhi permintaan para penggemar fesyen. Jika dahulu fesyen Mermaid Cutting dan Peplum memang cukup trending dan diminati ramai, kini anda boleh lihat pelbagai rekaan baju kurung moden terkini online keluaran pereka-pereka fesyen terkenal tanah air yang sentiasa memeriahkan industry fesyen di Malaysia.


amboiii sangat tau baju ni...leleh ayaq lioq i dah...



baju kurung moden pada cikanis sejenis baju yg klasik dan stylo..gituuuu...tak lapuk..sampai bila2 orang pakai baju kurung moden tetap nampak sopan, style, manis dan ayu...tapi versi 2015 lg stylo baqhanggg.... kena pulak skg "wudhu friendly" ... jangan jadikan alasan pakai baju raya lawo takleh solat..sekarang semua mudah..semua friendly weh...



Untuk tahun 2015, jika anda perasan kebanyakkan rekaan yang dihasilkan oleh pereka fesyen menampilkan warna pastel dan earth colour. Masih mengekalkan Mermaid Cutting dan ditambah dengan sedikit perincian seperti lace di bahagian lengan, pinggang dan bawah baju.

Seterusnya adalah fesyen peplum. Yup, peplum masih relevan sehingga kini cuma terdapat sedikit perubahan pada potongan peplum tersebut. Jika anda lihat, terdapat juga banyak rekaan yang menonjolkan pada bahagian pinggang selain menggunakan rekaan peplum.

cikanis suka gila peplum dengan skirt mermaid cutting...buat diriku rasa kurus dan lansing..bahahahahaha.... tapi siyes baju ni buat kita tambah keyakinan diri..rasa cun sekejap..bahahaha..

sila muntah hijooooo....


Dan fesyen baju kurung moden terkini yang cukup trending kini adalah seperti yang ditunjukkan pada gambar di atas. Nampak lebih sopan bukan? Potongan yang lebih loose berbanding rekaan-rekaan baju kurung moden yang sebelum ini yang agak mengikut bentuk badan.

design ni sesuai jugak untuk cikanis ni.. raya makan kompom banyak kan..kompom dpt sorok perut buncit kalo pakai baju ni..hahahahaha....kalo pakai baju ketat-ketat kena control makan..rugi weh...semua makanan sedap-sedap masa raya..nak pulak ada lontong sambal sotong..pehhhhhh..satey ayam kuah kacang... soto sambal kicap mabeles...hahahahahaha...



notakukuki : korang rasa cikanis tema kaler apa???


3 comments:

  1. Bestnyer kurus n comel mcm anis... ni saiz besar kna design biasa jer.. tahun ni sarat berjubah je la ros.hahaha

    ReplyDelete
  2. thun pakai dress je kot... ketat kat pinggang klu pakai baju kurung.. uhhuhu

    ReplyDelete
  3. Assalam cikanis,
    eh3
    iols terperasan satu baju tu design dia agak pelik di mata iols he3 :P

    ReplyDelete

laguku untukmu

Daisypath Anniversary tickers

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers