Thursday, December 19, 2013

kufi fenomena baik dan buruknya

ok arini nak cakap skit psl fenomena kufi excel tuh! cikanis tgk ramai dah antara geng2 gojes yg dah terer wat kufi guna excel..cara bodo kekdahnya utk org2 mcm kami yg xtaw guna software spesel2 wat kufi...seronok bila dpt share ilmu dan share apa yg mudah n jimat! tapi...

tapi....

rasa mcm tak kena! sory la kalini entry nak guna "aku" sbb rs lebih mudah nk cerita...

masa mula aku share psl kufi rumi tu, aku share dlm wasap kedok je..so masih xsuma org taw wat kufi pakai excel..tp bila sorg2 dh try wat, upload kt ig, ramai2 komen, ramai2 tanya...penat kot nk lyn PM sorg2 tnya cena nk wat kufi tuh... makanya sng cita share j link tutorial tu kt blog picisan aku ni ha...masa tu xd niat nk tutup priuk nasi org ke, nk ggu bisnes org ke..ye xde niat! sbb kalo ak btl2 nk ttp priuk nasi org, aku diam2 sudah..pastu wat tempahan kufi rumi rm10 utk dsign..nama pendek rm5! bek simpan sorg2, mkn sorg2 ye dak? aku ingt share link tu mcm nk share resepi nasi goreng, share resepi donat ball, share resepi ciskut! msh lg org yg bniaga nasi grg boleh berbisnes, masih lg m.cik jual donut ada pelanggannya... [mungkin ak tersalah tafsir utk niat aku "menshare" sesuatu] lepasni aku akan lebih berhati2 dgn tindakan nk share ilmu untuk elak perkara gini jd lg!

maafkan aku..andai ada yg terasa...

tutorial tu ada j dh lama dkt blog org tu n u-tube..kalo aku xjumpa, mybe org len yg akan jumpa..


ye rs serba slh..sbb lps j suma gila kufi, semua aku nmpak rakus dan seronok..tp sorg kwn aku terus senyap ilang dr pndangan alam maya..

insyallah...rezeki tu andai tertulis nama kamu...pasti xkemana...teruslah berniaga..pasti ada pelanggannya.. bukan terhenti disitu..ramai lg yg mencari.. bukan terhenti disini... :)

maafkan aku andai ada yg terasa

dan satu lg..tujuan aku share kufi excel tu untuk MENJIMATKAN korg2 ye..bukan utk korg2 BERNIAGA MENGAUT KEUNTUNGAN plak! aku bntu korg jimat, harap korg pun bantu org len jimat yer...

aku yang banyak kekhilafan
Anis Rusli

6 comments:

  1. alamak...ada yg terasa meh...jgn risau...rezeki tu milik Allah...tak semua yang wat kufi reti nak design semua kata2 or nama kan....hanya yg kreatif je boleh...daku mmg out la...tgk contoh boleh...xde contoh..kelaut....wat utk diri sendiri boleh la...huhu

    ReplyDelete
  2. btul tu.. tak semua pandai nak buat design... even lin base design.. lin tgk cara buat tu sangat menyusahkan... sbb mungkin guna excel... buat apa nak susahkan diri... g order je la... hihihi

    ReplyDelete
  3. anis..ko tak yah terasa la yang. apa yang aku boleh cakap tak semua perfect. rezeki tu Allah yang tentukan. kalo dah tu memang rezeki ko, nak tak nak, ia akan berbalik pada ko jugak. peace no war

    ReplyDelete
  4. insyaallah..kalau dah tertulis itu rezekinya,pastie milik dia..kita nie benda baru mmg suka nak cuba kan..hihi..macam lin, suka mencuba nak fokus mmg tidak..hihih

    ReplyDelete

laguku untukmu

Daisypath Anniversary tickers

~ALL ABOUT LOVE~

Daisypath Anniversary tickers

**kami~DAH~tawen**

Daisypath Anniversary tickers

MY BABY

Lilypie First Birthday tickers